Gminy
Góra, Wąsosz, Niechlów, Jemielno

Uczniowie SOSW w Wąsoszu odbyli „podróż do przeszłości”. Skoro świt, o 6.00, wyruszyliśmy autokarem do miejsc, gdzie odkryto jedne z najstarszych śladów osadnictwa na terenie Polski. Podróż minęła bardzo szybko i o 9.00 byliśmy gotowi do zwiedzania Muzeum Archeologicznego w Biskupinie.

Pani przewodniczka w bardzo interesujący sposób zapoznała nas z epoką kamienia, brązu i żelaza. Widzieliśmy zrekonstruowane szałasy i chaty oraz inne elementy grodów. Mieliśmy okazję obejrzeć i zakupić przedmioty wytworzone na wzór tych, które odkryli archeolodzy w wykopaliskach: drewniane figurki, ozdoby z rzemyków, piszczałki. W czasie warsztatów muzealnych lepiliśmy naczynia z gliny. Pobyt w muzeum uświetnił rejs „Diabłem Weneckim”.

Kolejnym etapem podróży było Gniezno, gdzie zjedliśmy pyszny obiad, a następnie udaliśmy się do Muzeum Początków Państwa Polskiego. Tam obejrzeliśmy eksponaty ilustrujące życie ludzi z czasów pierwszych władców i królów polskich.

Największe wrażenie wywarły na nas repliki przedmiotów, którymi posługiwali się na co dzień nasi przodkowie. Urozmaiceniem  pobytu w muzeum była lekcja muzealna, w czasie której mogliśmy przymierzyć starodawne stroje, zemleć ziarna zboża za pomocą kamienia, uzbroić się w hełmy, tarcze i miecze.  Dostarczyło to nam dużo radości i było super zabawą. Będąc w Gnieźnie nie mogliśmy odmówić sobie obejrzenia perełki polskiej architektury- Katedry Gnieźnieńskiej.

Pełni nowych wiadomości, wspaniałych wrażeń i  w doskonałych humorach ruszyliśmy w drogę powrotną. Zmęczeni, ale zadowoleni, dzieliliśmy się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami. Nie dość, że wzbogaciliśmy swoją wiedzę historyczną, to jeszcze bardzo dobrze bawiliśmy się. Podsumowując dzień, wycieczkę zaliczyliśmy do bardzo udanych!