Sytuacja po powodzi, która występuje w wielu poszkodowanych gminach w naszym regionie, może mieć wpływ na płynność finansową klientów ZUS, ze względu na brak przychodów lub ich ograniczenie. 

Oddział ZUS w Legnicy jest w pełnej gotowości w zakresie wsparcia w obszarze ubezpieczeń społecznych, zwłaszcza płatników składek w spłacie należności.

Wsparcie, które realizuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych, dotyczy kilku obszarów:

  •  Przedsiębiorcy dotknięci powodzią mogą opłacić składki w późniejszym terminie:

Przedsiębiorcy z terenów objętych powodzią mogą opłacić składki za okres od 1 sierpnia do 31 grudnia 2024 r. w terminie do 15 września 2025 r. Muszą tylko złożyć oświadczenie, że zostali poszkodowani przez powódź. Do opłaconych w ten sposób składek nie będą naliczane odsetki za zwłokę.

Więcej informacji odnajdą Państwo na zus.pl - opłata składek w późniejszym terminie.

  •  Przedsiębiorcy dotknięci powodzią mogą wystąpić o świadczenie interwencyjne wspierające dalsze prowadzenie działalności gospodarczej:

Celem świadczenia interwencyjnego jest wsparcie przedsiębiorcy w dalszym prowadzeniu działalności. Przepisy określają dokładnie, jakie warunki należy spełnić, aby skorzystać z tego świadczenia.

Jako przedsiębiorca otrzymasz świadczenie, jeśli:

  1. poniosłeś szkodę polegającą na utracie, uszkodzeniu lub zniszczeniu, bezpośrednio w wyniku powodzi, składników materialnych przedsiębiorstwa, niezbędnych do dalszego prowadzenia działalności gospodarczej oraz
  2. zobowiążesz się do prowadzenia działalności gospodarczej przez co najmniej 6 miesięcy od dnia otrzymania świadczenia interwencyjnego oraz 
  3. zobowiążesz się do utrzymania poziomu zatrudnienia przez 6 miesięcy od dnia 16 września 2024 r.

Więcej informacji odnajdą Państwo na zus.pl - świadczenie interwencyjne.

  •  Przedsiębiorcom posiadającym zaległości w opłacaniu składek proponujemy rozłożenie na raty należności z tytułu składek z odroczonym terminem płatności pierwszej raty. Natomiast Ci, którzy już realizują umowę o rozłożenie na raty lub odroczenie terminu płatności mogą wystąpić z wnioskiem o zawieszenie spłaty rat na określony czas lub wydłużenie odroczenia terminu płatności o określony okres. Przedsiębiorcy opłacający składki na własne ubezpieczenia mogą zaś wystąpić do ZUS z wnioskiem o ich umorzenie.

Więcej informacji odnajdą Państwo na zus.pl - Ulgi / umorzenia - ZUS

 Zapewniamy Państwu dostęp do infolinii w sprawie ulg w opłacaniu składek i w sprawie świadczenia interwencyjnego w godz. 8:00–15:00 w dni robocze, pod nr tel. 33 825 31 34 i 76 876 45 76.

Placówka
STAROSTWO POWIATOWE W GÓRZE
ADRES
ul. Mickiewicza 1
56-200 Góra
telefon
65/544 39 00
fax
65/543 35 11
e-mail
sekretariat@powiatgora.pl
Inspektor Ochrony Danych
Tomasz Wadas
iod@powiatgora.pl