Do podstawowych zadań Wydziału należy prowadzenie następujących spraw:

1. Przygotowywanie projektów uchwał w sprawach gospodarki finansowej i budżetowej powiatu.

2. Nadzorowanie prawidłowości opracowywania i zatwierdzenia planów finansowych jednostek powiatowych.

3. Weryfikacja należności budżetowych.

4. Sporządzanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu.

5. Prowadzenie rachunkowości powiatu oraz gospodarki finansowej powiatu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami.

6. Prowadzenie sprawozdawczości i ocena realizacji wykorzystania przydzielonych środków.

7. Planowanie i realizacja wydatków osobowych Starostwa oraz prowadzenie dokumentacji płacowej.

8. Prowadzenie obsługi kasowej Starostwa.

9. Nadzór i kontrola gospodarki finansowej w powiatowych jednostkach organizacyjnych.

10. Współdziałanie z bankami i organizacjami skarbowymi.

11. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości.

12. Przygotowanie zasad prowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji.

13. Realizacja kontroli zarządczej.

14. Prowadzenie rozliczeń z tytułu podatku.

15. Sprawy związane z realizacją budżetu powiatu.

16. Generowanie raportów z systemu CEPiK o braku zgłoszenia nabycia/zbycia oraz braku zgłoszenia pojazdu z zagranicy.

17. Weryfikacja raportów ze stanem faktycznym.

18. Współpraca z innymi jednostkami w zakresie udzielania informacji o pojazdach zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych i przepisami ustawy prawo o ruchu drogowym.

19. Wszczynanie postępowań związanych z nakładaniem kar administracyjnych za niedopełnienie obowiązku rejestracji pojazdu sprowadzonego z terytorium Unii Europejskiej lub zawiadomienia Starosty o nabyciu/zbyciu pojazdu zarejestrowanego na terytorium kraju, w terminie określonym przepisami prawa.

20. Wystawianie decyzji o nałożeniu kar administracyjnych.

21. Prowadzenie spraw związanych z odwołaniami od wystawionych decyzji do organu wyższej instancji.

22. Podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej należności pieniężnych Powiatu Górowskiego i Starostwa Powiatowego w Górze.

23. Współdziałanie z innymi organami i jednostkami organizacyjnymi.

24. Wystawianie i wysyłanie upomnień.

25. Wystawianie tytułów wykonawczych.

26. Prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych.

27. Monitorowanie przebiegu egzekucji prowadzonych przez organy egzekucyjne.

28. Wykonywanie innych czynności zleconych przez Starostę.

Placówka
STAROSTWO POWIATOWE W GÓRZE
ADRES
ul. Mickiewicza 1
56-200 Góra
telefon
65/544 39 00
e-mail
sekretariat@powiatgora.pl
Inspektor Ochrony Danych
Tomasz Wadas
iod@powiatgora.pl